Croontjes.reismee.nl

Ziek in Jakarta

‘s Morgens is Marjolein nog steeds niet okee, bijna niet geslapen en ze voelt zich nog steeds niet goed. Wij ontbijten even en brengen voor haat wat kleine dingen mee waarom ze gevraagd heeft. Ik herinner me nog goed hoe ik me voelde op weg naar Bali dus ik licht de dames in dat sjoppen er vandaag waarschijnlijk niet in zit. Daar heeft iedereen begrip voor natuurlijk! Want ook mama’s kunnen zich wel eens niet goed voelen! Char en pep spelen weer in hun kamer en fabs en ik zoeken online naar de sjopping place to be. We kiezen voor Taman Anggrek. Google dat maar eens! Daar gaan we dan morgen naar toe. Ik informeer nog of we een brommer kunnen huren maar dat gaat echt niet in jakarta. Huh? Ik yogya was dat geen probleem! Ook na wat surfen op het net blijkt dat het niet kan hier. Vreemd. Want de stad slibt helemaal dicht met verkeer en het openbaar vervoor is ook per bus. Dus dat schiet ook niet op. We gaan zonder Marjolein op stap en lopen de straat op richting een recommended mall op de kaart en het is weer lekker warm. Onderweg veel zwervers en we zien zelfs drie kleine kinderen op straat slapen. Dat vinden de kinderen wel heel erg en we geven 10duizend in het bakje en gaan verder. We vinden een winkelcentrum en zijn niet echt onder de indruk want een beetje klein en niks wat we leuk vinden. We laten ons wijsmaken dat er een betere mall is naast de nieuwe mall naast ons hotel. Dus daar gaan we naartoe en dat is alweer beter. Erg groot maar heel veel electronica. Da’s weer leuk voor papa. Niets voor de meiden! Via de ander mall gaan we weer terug en mama voelt zich al ietsje beter. ‘ s Middags gaan we samen even makkelijk lunchen en eten we ons tweede ijsje en brengen een miced juice naar mama. En brengen we de rest van de middag door in het hotel.

Jakarta is echt wel heel anders dan de rest van indonesie. En niet op een goede manier. Te druk, te veel smog en zonder brommer kun je geen kant op.

Hm. Morgen dus eerst een uur in de auto naar Taman Anggrek en daar is ook een park bij waar we lekker buiten kunnen hangen. Ik heb ook een australische steakhouse gezien dus ik eet vanavond een flinke steak! Waarschijnlijk wel alleen…….

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!