Croontjes.reismee.nl

4 & 5 aug Denpasar & Yogya

We pakken de spullen in en gaan op pad naar Mushroom Bay, daar zal om 16u de snelle boot komen om ons naar Denpasar te brengen. De zee is erg ruw en dus hangen we om een zwembad en we komen de dag wel weer door. Inmiddels ben ik gewend aan het bier dus ook hier drinken we er nog even op los voordat de boot komt. De pillen tegen zeeziekte gaan gelijk mee. De boottocht (snelle boot weer) is maar 30 minuten en de beste tot nu toe. In de haven staat er natuurlijk weer een taxi klaar om ons naar het POP!hotel te brengen. Een hip nieuw erg kleurrijk gebouw met kleine maar complete kamers. Eindelijk weer een warme douche! We eten bij de pizzahut (want kunnen de macdonald’s niet vinden) en moeten zelfs even buiten wachten. Zo druk! Binnen is de bediening uitermate vriendelijk en het eten smaakt ons best. Op de terugweg bij Starbucks een echte cappucino en zo komen we weer in de stemming voor het westerse leven. Fabienne vindt het ook lekker! De nacht is erg kort, om 04:00u staan we op en de taxi van gisteren haalt ons weer op. Zonder moeite naar het vliegveld en om 06:00u zitten we in een nieuwe Boeing 737-900ER. Mooi toestel maar afgestemd op de indonesier. Klem met de knieen dus. Om 6:25 landen we (uur tijdsverschil in ons voordeel) en om 7:30 zijn we alweer in ons oude hotel Venezia Garden. We ontbijten op de voor ons bekende weg bij ViaVia en daarna huren we de eerste scooter. Marjolein en fabs durven niet dus die nemen de becak. En betalen zich blauw natuurlijk. Een scooter huren per dag kost € 4,-, een enkele rit becak ook. Na het Kraton huren we de tweede scooter en Marjolein en fabs durven toch wel! Dus we gaan weer op pad naar de bekende weg om weer in een voor ons vertrouwd restaurant te eten en bespreken we de reis tot nu toe. Het beste dat we hebben meegemaakt was toch de bootreis. Ondanks de slechte nacht hebben we toch wel heel veel gezien en leuke mensen leren kennen. Dat is wel bijzonder.. Daarna zetten we koers naar de vogelmarkt. Daar heb je vogels maar ook veel andere beesten. Zoals vissen, schilpadden, allerlei zoogdieren, hagedissen enzovoorts. Erg opvallend wel zijn de knallend gekleurde kippekuikentjes. Van top tot teen rood, blauw, roze enz. Hoe krijgen ze het voor elkaar?

Ramon

Vergeet geen bezoek te brengen aan Ketap pass voor uitzicht over de Merapi vulkaan en Ratu Boko tempel tegenover Prambanan..

Veel plezier in Jogja
Groet
ramon
www.yogyakarta.nl

henk crone

Dag Ramon,
dat is echt net op tijd! Morgen zijn we van plan op de brommers te stappen en dan gaan we richting de Prambanan. We zullen eerst een uitzoeken waar die Ketap pass is en wie weet gaan we daar ook nog even naar toe!

Dank voor je bericht!

Ramon

Ja gelukkig net optijd kunnen jullie Prambanan en Ratu Boko in 1 dag bezoeken, Ligt op een heuvel vanwaar je een prachtig uitzicht heb over Prambanan en Merapi als het zicht goed is. Ketap pass ligt een beetje op de weg naar Borobudur.

Veel plezier