Croontjes.reismee.nl

2 & 3 aug Nusa Lembongan

Gisteren hebben we het rustig aan gedaan. We hebben gesnorkeld en dat was wel okee. We zijn als erg verwend met Gili air en de komodo eilanden waar het echt fantastisch is. Bijzonder is hier wel dat de vissen getraind zijn, ze komen vanzelf naar de boot toe. Als je een dtukje brood in je hand houd dan eten ze uit je hand. Dat is wel leuk natuurlijk! Daarna weer terug naar het hotel. Dan pas ontdekken we dat er een paadje naast het hotel is dat naar Mushcroom beach en Mushroom bay leidt! Fraaier dan onze baai en daar gaan we eten. Dat bevalt erg goed en we besluiten om morgen weer terug te gaan.

Vandaag (3 aug) gaan we duiken en al vroeg op pad. De kinderen slapen samen in 1 bed in het huisje naast ons en wij op pad op een scooter. Ik merk al snel waar Char en Pep de angst vandaan hebben. Mevrouw vind 30 hard zat! Misschien ook wel verstandig met korte broek en geen helm….

We zijn uiteraard op tijd en gaan op pad. De eerste duik is weer even wennen en binnen een half uur zijn we klaar. De tweede duik is veel mooier en duurt ook langer. Een hele fraaie muur van koraal en uitbundig veel vissen, kreeften, morene alen en kleuren. We zijn hier meer relaxed en houden het 40 minuten uit. Daarna met de brommer weer terug naar het hotel en de kids hebben zich prima vermaakt zonder ons. Nog een laatste keer eten we ‘s avonds op Mushroom beach en maken ons op voor de laatste nacht.