Croontjes.reismee.nl

Nusa Lembongan

We zijn op tijd wakker en worden naar de stad gebracht. Van daaruit gaan we met een bus naar de boot die ons naar Nusa Lembongan gaat brengen. In de bus hebben we weer wilde ideeen over welke business we hier kunnen beginnen en de huizen kosten hier ook niet veel. Hmmm, hoe zou dat zijn altijd in de tropen wonen? Voorlopig hebben de kinderen er geen zin in, totdat ik iedereen een brommer beloof. Fabs trapt er niet in. In de haven kopen we nog een paar ballen en opblaasdofijnen en gaan we in een volgepakte boot op reis. Fabs voelt zich al snel ziek, ik even later ook, charlotte kijkt onverstoort een film op haar iphone en Pepijn en Marjolein kijken mee. Marjolein voelt zich dan al na twee seconden misselijk, en Pepijn pas na een kwartier. Charlotte heeft tot het einde nergens last van! Die wordt nog eens piloot of astronaut denken we. Dit was overigens de langzame boot maar toch kunnen we er slecht tegen. Op het eiland hebben we weer een natte landing en worden we geholpen door een paar mannen die ons naar hun scooters leiden. Hier geen paard en wagen maar brommers! Op drie brommers gaan we op pad. En het blijkt een flink eind te zijn over een behoorlijk slechte weg. Ik zit met pepijn op dezelfde scooter en hij klept aan een stuk door. Dat doet ie als ie nerveus is merken we en hij maakt zich zorgen om de bochten. Hij is ervan overtuigd dat auto’s niet over de kop kunnen maar deze scooter wel. Vrachtwagens ook zegt ie. Ik vertel dat ik het niet eng vind want heb zelf jaren zo’s ding gehad. Daar vindt hij geen steun aan. Fabs vind het niks maar zit met char op dezelfde scooter en die vind het fantastisch! Zeker als je zelf zou sturen…

Op het eerste gezicht ziet het er niet zo fantastisch uit op Tamarind beach Bungalows maar na het zien van de kamers vinden we het een stuk beter! We hebben twee grote huizen met een enorme badkamer en dat ziet er heel fraai uit. Van schrik pak ik gelijk de twee rugzakken van ons uit en stop het netjes in de kast want je mag de sfeer niet bederven met je rotzooi…. We hebben al meteen een goede en lekkere lunch hier en het zwembad is prima. Dus we gaan ons hier vermaken en op de toekomst bezinnen…

Charlotte schrijft:

We dachten even een brommertje huren om wat boodschappen doen.Ik mocht ook even sturen in het begin ging het heel goed en daarna ging het een beetje mis. Ik reed tegen een muurtje en nu hebben ik en Henk een wond.

Later wil ik ook een motor.

Het verhaal van char hierboven spreekt boekdelen. Die muur stond daar echt helemaal verkeerd. Char moest eigenlijk het gas loslaten maar in haar reactie draaide ze het nog wat verder open en dat leidde tot een klein ongeval. Niets aan de hand verder hoor, weer een ervaring rijker! Vanavond eten we bij de buren en gaan we weer vroeg naar bed…

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!