Croontjes.reismee.nl

Labuan Bajo duiken deel 4

Vandaag weer vroeg wakker want flink veel pijn aan beide oren. Kan ik dan wel gaan duiken? Ik sta vroeg op en de rest slaapt nog. Even checken of ik mijn oren kan ‘ equalizen’ en dat gaat wel en doet geen pijn. Met de juf overlegd en die zegt dat het een bekend euvel is: uitwendige ontsteking van de oren. Waarschijnlijk door het zwembad. In Nederland heb ik daar ook last van dus ik geloof het wel. Op de terugweg zullen we oordruppels halen en moet het morgen al beter zijn. We gaan wel voorzchting duiken want je weet maar nooit! Eerst weer een uur varen en dan doen we de twee duiken en dat gaat heel goed! Geen centje pijn onder water, vooral juist weer boven water. Weer veel gezien zoals clownvisjes (erg grappig, verdedigen hun anamone met veel energie), mooie schelpen, heel veel koraal, baracuda’s, onderwaterslakken, 1 rog en de anderen zien zelfs een haai maar die zie ik dan weer niet.

Ik ben geslaagd en dus een certified open water diver. Joepie! Terug in het hotel zie ik dat Marjolein zich ontzettend verveeld (nog steeds) en ik ga naar bed. Te veel pijn nondedju. Marjolein koopt Panadol en die werken heel goed. ‘ s Avonds gaan Marjolein en de kids naar een italiaans restautantje waar ze heel lekker hebben gegeten en ik kijk ondertussen maar weer eens naar ‘ finding nemo’ en herken veel meer! En ik eet nog even een tomatensoepje in het hotel. Deze doet ons denken aan de tomatensoep die oma Henny altijd maakt…..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!