Croontjes.reismee.nl

Labuan Bajo duiken deel 3

Vandaag staan de kinderen als eerste op en wordt er ontbijt voor me geregeld door Charlotte, want ik heb om 8:30 alweer les. Marjolein kan eindelijk eens uitslapen en dat doet ze dan ook. De les gaat vlotjes en de theorie heb ik al gehaald. ‘s Middags nog even in het zwembad en dan gaan we morgen de laatste twee duiken maken en zit de cursus erop. De kinderen zijn zelf naar de waterspeelplaats gegaan maar dat was geen succes. Ze moeten verplicht een veel te groot zwemvest aan wat de vrijheid erg beperkt en er is geen drol te doen. Heel stom ook want ze hebben het niet zo op klanten; ‘s morgens al ontdekken ze dat als ze eenmaal betaald hebben er niet meer vanaf mogen zonder weer opnieuw te betalen.

Maar ‘s middags mogen de kinderen ook proberen te duiken in het bad. Fabs wil niet maar Pepijn en Charlotte gaan met de fles op de rug het water in en doen de eerste oefeningen. Pepijn is verkouden en heeft last van zijn oren en stopt er snel mee. Hij kan wel onder water zijn beademing uitnemen en weer in doen! Char durft dat niet maar die kan weer wel onder water frisbeeen! Dus dat was geslaagd. Marjolein verveelt zicht te pletter zegt ze maar die moet niet zo zeuren… Mooi hotel, fijn uitzicht en de kinderen vermaken zich prima. Ik ook trouwens… ‘ s Avonds lekker eten in The treehouse hier int dorp en we zijn het er over eens dat de Lonely planet veroudert is voor wat betreft prijzen. Dit vreet hard aan ons budget!

Morgen laatste dag en zaterdag weer op pad. Ik zag trouwens dat het in Scheveningen ook 27 graden is. Lekker hoor!