Croontjes.reismee.nl

Duiken deel 2

Ik heb er zin in! Als eerste wakker en ik zet muziek op van ‘One-direction’ . Een of ander jongensbandje waar ik al te oud voor ben maar wat de amsterdamse bootvrienden wel al kenden! We zijn op tijd klaar en gaan met een bemo naar de haven. De boot ligt naast onze boot waarmee we hier zijn gekomen, en ziet er al een stuk beter uit! Een klein uurtje varen naar een pictoresque eilandje zoals er hier veel zijn en intussen bedenken we of en hoe we hier een bedrijf kunnen starten….

De eerste duik gaat erg goed. Opvallends dat het ontzettend druk is onder water! Heel veel leven en wij zwemmen er tussendoor. We zien al snel een schildpad verstopt tussen het koraal en hebben niet overdreven veel lucht verbruikt. De juf is tevreden! Tijdens de pauze gaan we even snorkelen met de kinderen en zien we een grote inktvis en heel veel andere beesten. De tweede duik is wat lastiger want er staat onverwachts een flinke stroming onder water. Het is lastig om op positie te blijven en ik bots tegen het koraal wat njatuurlijk niet zo mooi is! Maar goed, de eerste uitdaging hebben we achter de kiezen en de oefening vandaag is vooral voelen hoe het is om echt te duiken. We gaan tot 12 meter diep en de juf simuleert twee keer dat ze geen lucht meer heeft. Wij helpen haar uit de brand en dat gaat prima. Na de twee keer 45 minuten duik gaan we met de boot weer terug en hangen we rond het zwembad. Een erg geslaagde dag voor wat betreft het duiken! Moet ik alleen om 8:30u weer in de les voor dag drie in de duikcursus!

Morgen gaat Marjolein met de kinderen naar een waterspeelplaats twee stranden verderop. Opgeblazen glijbanen enzo en geen mens te zien. De toeristen moeten Labuanbajo nog ontdekken!