Croontjes.reismee.nl

Bintang Flores hotel

Vandaag lekker bijkomen aan het zwembad en genieten van het uitzicht en de mooie tuin. We hebben een family meeting want we moeten besluiten wat we gaan doen. De opties zijn Sulawesi of naar Bali. Sulawesi is weer een heel nieuw avontuur met bijzondere cultuur en natuur waar we de volle twee weken voor nodig hebben. (de laatste week zijn voor Yogyakarta en Jakarta). Bali is toegankelijker en een stuk kleiner, meet bevolkt door toeristen en daardoor minder avontuur maar wel net zo leuk. De meningen zijn verdeeld maar het zal duidelijk worden als ik ga kiezen voor een duikcursus. De duikschool waar marjolein het heeft geleerd zit hier in de buurt en in het hotel zit ook een duikschool. Dat zou wel betekenen dat we hier in Labuanbajo nog 4 nachten moeten blijven, en dat de keuze automatisch Bali wordt. Sommige hopen dat ik ga duiken. En Marjolein zal dan ook gelijk een opfriscursus doen. Dus op zoek op internet naar prijzen voor het duiken en naar hotelprijzen. Want dit is toch wel een redelijk duur hotel. Na wat onderzoek blijken beide hotels naast deze goedkoper te zijn. En even later hoor ik dat het van dezelfde chineese eigenaar is. Na wat gepuzzel en afdingen in dit hotel kies ik voor les in het hotel en behouden we de kamer voor een wat beter tarief. ‘s Avonds gaan we de stad in met een lokale taxi (Bemo) met knetterharde Eminem muziek en merken we dat de stad eigenlijk een dorpje is. Gelukkig worden we hier weer gewoon gefotografeerd. Dat waren we alweer bijna vergeten! Labuanbajo is 1 weg met her en der een restaurant en veel kleine winkels. Da’ s weer eens wat anders dan het drukke Kuta beach! We eten in ‘ De Lounge’ (our pick in lonely planet) en gaan daarna voldaan naar bed. We zullen dus zaterdag naar Denpasar terug vliegen en ergens op Bali weer een hotel zoeken.