Croontjes.reismee.nl

De Boot tocht start

Vroeg op, ontbijten en inpakken. Om 8:30 moeten we klaar staan want we worden opgehaald. Denken we. Maar toch niet, we moeten zelf naar de haven. Dus een paard met wagen wordt rap geregeld. Daar pakken we een boot naar Lombok waar we alweer een paard met wagen nemen die ons naar de bus brengt. Dan met de bus, een kort stukje werd ons belooft maar dit blijkt weer een halve dag te zijn. Onderweg stoppen we bij het hoofdkantoor van de maatschappij en mogen we even uitstappen. In plaats van drie kwartier werd het 2 en een half uur dat we aan het wachten waren. Maar daar hebben we wel een slang en een leguaan in een kooi gezien. Da’s mooi. De bus moet dan nog het hele eiland oversteken want aan de andere kant is de haven waar de boot vertrekt. Hoopvol gaan we op pad en enkele uren later zijn we in de haven en zien we een paar mooie boten! En die van ons. Hmm… Van de schrik kopen we nog een doos Bintang Pilsener want die gaan we nodig hebben!

Als we eenmaal varen dan blijkt het natuurlijk allemaal mee te vallen. Hele aardige mensen aan boord en de helft (met ons erbij) is Nederlands. We leren twee zwitsers `ezelen’ en komen de avond prima door. We eten allemaal samen aan een groot kleed onze witte rijst met vissaus en dan naar bed. Dat blijken flinterdunne matrasjes te zijn en dat was de reden waarom we niet meer gingen kamperen! We waren wel klaar met het slechte slapen. Hier hebben we geen keus dus maken we het er het beste van en pikken het dikste matrasje. Dan valt het nog mee. Tussen het wakker zijn hebben we best wel wat geslapen en de volgende ochtend krijgen we ontbijt: groosterd brood met bananen! Lekkah!