Croontjes.reismee.nl

Yogyakarta deel 5

We hebben goed geslapen in de home-stay. Char en Pep maken ontbijt op bed en vinden het erg leuk hier. Want Charlotte heeft een eigen kamer en Pepijn kanmet andere jongens voetballen. Onze puber is er minder over te spreken….. Bankpas geblokkeerd want laten zitten in automaat gisteren. Hier komt uit de pinautomaat eerst het geld dan pas het pasje. En als je dan best veel pint heb je zo 40 briefjes in de hand en dat leidt blijkbaar te veel af! Maar geen nood we redden ons met de andere passen.

Vandaag is fabs nog steeds niet helemaal okee dus we besluiten om naar een kidsfun park te gaan. We komen in augustus terug voor het project van br Bambang. Dat vindt hij ook een goed idee.

De rit naar de kidsfun is weer typisch; de chauffeur beweert dat hij begrijpt waar we naartoe willen en brengt ons naar een groot zwembad. Maar dat is het niet, op grote billboards zien we een soort atractiepark. Dus daar willen we heen. Wij weer op pad en al rijdent googeld de chauffeur het park en we komen er gewoon aan. Ook hier hebben ze bitterballen. En poffertjes. En op afstand bestuurbare bootjes waar je 1 gulden in moet stoppen. Verdacht hollands! De eigenaar blijkt een ondernemende limburger te zijn. Hier kunnen we zwemmen, karten, in de botsauto’s (uit de jaren 90 met de bijbehorende toenmalige hits!), relaxen, goed eten en lekkere fruitdranken bestellen. Charlotte vind een hollands vriendinnetje en we vermaken ons prima. Daarna met de taxi weer naar onze vaste eetplek en ‘s avonds via de kerk van br Bambang weer naar de home stay. De voorlopig laatste nacht in Yokya en morgen met de bus naar Kuta Beach op Bali!