Croontjes.reismee.nl

YogYakarta deel 1

Gisteren dachten we nog relaxed om 10u te kunnen vertrekken. De altijd vriendelijke man van het resort vertelde dat we toch om 7:30u gaan, maar dan hebben we wel een hele bus voor ons alleen! Maar helaas, ook dat was niet zo. De bus zit bomvol. De chauffeur rijdt als een gek en heeft blijkbaar haast! ‘Kamikaze’ komt vaak in mijn gedachten op. Maar we overleven de rit. Fabs hoefde maar 1 keer te spugen, gelukkig wel in het ontbijtbakje….

We zouden vandaag broeder Bambang ontmoeten. Hij leidt een aantal goede doelen en wij gaan met onze basisschool een van die doelen steunen. We hadden het adres aan de vriendelijke man van het resort gegeven, en de chauffeur wist echt wel waar we heen moesten. In YogYakarta bleek dat helemaal niet zo te zijn. In de consternatie konden we het adres niet meer vinden en ter plekke op zoek naar een hotel. Dan maar weer Lonely Planet's best pick: het Phoenix hotel. Dat bleek poepiesjiek te zijn en vol. Pas over twee dagen een kamer beschikbaar en voor europeese prijzen. hm, toch maar niet.

Het is even zoeken naar een nieuwe plek en daar overnachten we weer, om de volgende dag een ander hotel te vinden: Venezia Garden Hotel. Heel erg nieuw, erg klein maar heel geschikt voor ons.