Croontjes.reismee.nl

Pangandaran deel 2

In Pangandaran vinden we snel een locale gids: Aweng. Hij leidt ons door het oerwoud waar we voor het eerst apen van wel heel dicht bij zien. We leren dat we met onze handen ‘open’ moeten lopen zodat de apen weten dat er niets te eten is. Anders dikke kans dat ze het uit je handen graaien! Verderop gaan we een grot in wat Charlotte en Fabs toch wel een beetje eng vinden. In de grot wonen stekelvarkens die we ook bijna kunnen aaien. Ze zijn gek op pinda’s dus die gaan we voeren. Aan het plafond hangen heel veel vleermuizen. Spannend hoor...

De grot loopt door en even later staan we weer op het strand. We zien dan ook nog herten! Onderweg worden we gespot door locals, en die dag zijn vooral onze kinderen heel vaak op de foto gegaan met hen. Zo worden we nog eens wereldberoemd! En men vind pa een knappe man, geef ze eens ongelijk!

Natuurlijk ook een dag gerelaxed en zijn we met een boot het water op gegaan, en lekker gezwommen in de zee. De derde dag zijn we weer op pad gegaan met Aweng. Met de auto naar de Green Canyon, een Wayangpoppenmaker, schilpadden voelen en gezien hoe men bruine suiker maakt. Dus educatief verantwoord! Zie de foto’s voor meer details.

Morgen naar YogYakarta!

henny crone

Prachtige foto's en teksten! Wat is het daar mooi!!Geweldig om het zo te kunnen volgen!!! groetjes
allemaal en geniet ervan. (o)ma en (o)pa

Nino, Emmy en Wim

Das wel effe iets anders dan een midweekje Zoutelande, alhoewel we daar ook bijzondere exemplaren van met name mensen gezien hebben.
Grotten met stekelvarkens en die andere prachtige natuur, die jullie daar tegenkomen, zijn wel bijzonder mooi.
Geniet ervan en van elkaar.
Prettige vakantie nog en nu maar hopen dat 3x rijst per dag na 6 weken ook nog smaakt.