Croontjes.reismee.nl

Pangandaran

We zijn met een auto van Jakarta naar Pangandaran gereden. De eerste taxi chauffeur (van het vliegveld naar Jakarta) schatte die reis in op 12 uur, de man bij de receptie van het appartement dacht 4 a 5 uur, de chauffeur dacht 6 a 7 uur en het werden er 8,5. Het was een mooie route langs rijstvelden en jungle. Maar ook listige bochten zonder uitzicht waar iedereen elkaar links en rechts inhaalt. Gelukkig hield de vriendelijke chauffeur het hoofd koel! Intussen heeft Fabiënne 3 keer naast de auto gestaan, beetje misselijk van alle bochten. Het was even zoeken naar onze hotelkamer die door de Lonely Planet als heel goed werd aangeraden. Daar aangekomen waren we not amused…. Een kleine kamer met twee enorme bedden, een sta wc en vieze lakens. Hmmmm…. Eerst maar eens even eten. En wat een geluk! We gaan zitten bij een mooi resort waar ze nog een fraaie familiekamer hebben! Speciaal voor ons zetten ze de lampen van het zwembad aan en wij gaan nog even zwemmen, honderd meter verderop is de zee. Nu nog erg donker, benieuwd naar het uitzicht morgen. Als we hier over straat lopen dan kijkt iedereen ons na. Onze kinderen valt het niet op dat we anders van kleur zijn, de locals hier zien het wel….